Freephone number:

0800 38 38 38

Das Big Business der Putzfrauenagentur

Innerhalb von zehn Jahren baute ein Unternehmer-Ehepaar aus dem Zürcher Oberland eine Putzfrauenagentur auf, die mittlerweile über 1200 Mitarbeiter zählt. Ihr USP: die Rekrutierung der passenden Raumpflegerinnen für den Einsatz im Privathaushalt – und dies in der ganzen Schweiz. Wie diese Erfolgsstory aussieht, versuchten wir im Gespräch mit der 51jährigen CEO der Putzfrauagentur, Lilian Kellenberger, herauszufinden.

 

Lilian Kellenberger empfängt mich mit einem strahlenden Lächeln zum Interview. Ihre Haare strubbelkurz und so wirkt sie auf mich um ein Vielfaches jünger als die Zahl, die ich auf Ihrem CV entnehme: 51. Die gelernte Bankerin verfügt über ein natürliches Flair für Zahlen. „Ich liebe es Zahlen zu analysieren, Budgets zu machen, aber stets in Zusammenhang mit Menschen!" erzählt sie uns eingangs. „Ich hasse Routine und liebe alles Neue" ergänzt sie flugs nach einigem Überlegen. Und man sage ihr nach, dass sie ein Talent habe, Menschen zu motivieren, erzählt uns die CEO der Putzfrauenagentur über ihre Zweitkarriere. Die erste durchlebte sie in der Bankenwelt – und damit in einer Zeit, wo Frauen im Banking noch reichlicher als heute untervertreten waren. „Schon als Kind beeindruckte mich die Ruhe in einem Kassenschalter, diese Seriosität".

 

Also begann die junge Lilian Kellenberger mit einer Banklehre bei der Credit Suisse – fand aber in dieser Ausbildung alles andere als ihren Traumjob: „Ich war wahnsinnig enttäuscht – ich hatte etwa anderes erwartet, mehr Menschen, mehr Abwechslung, weniger Routine". So plante sie bereits ihren Ausstieg aus der Branche – doch es kam, wie sie oft im Leben, anders. „Weil ich die Lehre mit guten Noten abschloss, hab ich die Chance bekommen mich in der Abteilung Kommerz vorzustellen. Ich konnte mir schlicht nichts darunter vorstellen und bin leicht rebellisch dort mit einem weinroten Overall und weissen Cowboystiefeln reinmarschiert" – Lilian Kellenberger lacht herzhaft. Es sei ein wenig Trotz dabei gewesen, gibt sie grinsend zu. Doch das Glück wollte es, dass sie mit jemandem dabei in Kontakt kam, der ihre spätere Karriere überhaupt ermöglichen würde. Genauso sprudelig, neugierig und interessiert wünschte man sich nämlich neue, junge Mitarbeiter in der Abteilung. Und frischen Wind versprach die junge Lilian Kellenberger mit diesem Outfit ja durchaus. „Ich konnte gar nicht glauben, dass sie mich nahmen!" – Aber es hiess später, sie sei genau die unkonventionelle junge Frau, die man suchte. Die Arbeit in dieser Abteilung gab ihr tiefergehende Einblicke und damit genau das, was sie sich immer wünschte. „Mein damaliger Chef wurde zu meinem Mentor, den ich noch immer treffe – er ist lustigerweise der Mann, der mich am meisten geprägt hat" so die Unternehmerin heute.

 

Ladies Drive: Inwieweit hat Sie Ihr Mentor beeinflusst und geprägt?

Lilian Kellenberger: Er hat mir gezeigt, wie man an Situationen rangehen kann, wie man Probleme lösen kann. Die Art und Weise wie er mit den Leuten gesprochen hat und wie er versucht hat herauszufinden, was hinter ihrer Idee steckt und was sie bewegt. Und ob man bereit ist, dafür als Bank Geld zu geben - und wie viel man gibt. Das hat mich sehr beeindruckt.

 

Wie ging Ihre Karriere dann weiter?

Ich hatte Erfolg, ich wurde befördert.

 

Bis zu welcher Funktion?

Ich war Mitglied des Kaders, in einer Filiale ausserhalb von Zürich. Doch dann begann sich der Firmenbereich stark zu verändern. Ich hatte zu einer Zeit auf der Bank gearbeitet, als man noch ganz unterschiedliche Branchen und Grössen betreuen könnte. Vom Coiffeurladen bis zum grossen Reiseveranstalter hin. Dann wurden Strukturen eingeführt die vieles veränderten. Branchen wurden zusammengelegt und Segmente eingeführt was die Grösse eine Firma anging. Darum habe ich mich entschlossen in den Privatkundensektor zu wechseln und ein Team zu leiten. Der Erfolg ist mir auch dort treu geblieben. Dies unter anderem, weil ich ein wirklich tolles Team hatte und mir die Führungsaufgabe sehr viel Spass bereitete. Und ich bin von meinem eigenen Erfolg immer etwas überrannt worden. Es war verrückt. Bei allem was ich machte, gelang es mir immer die hohen Ziele zu übertreffen. Dann hat sich die ganze Bankbranche angefangen zu verändern. Aus der einst so grünen Berater-Wiese wurden immer mehr Regelungen und Vorgaben eingeführt, so dass ich mich nicht mehr richtig entfalten konnte. Ideen waren nicht mehr gefragt und so kam ich mir immer mehr wie eine Blume vor, die langsam verdurstet. Zu diesem Zeitpunkt machte ich mir Gedanken, in welche Richtung es weiter gehen könnte in meinem Leben.

 

Und wohin ging die Reise?

Mein Partner gründete drei Jahre zuvor die Putzfrauenagentur. Ich habe ihn unterstützt, auch finanziell, weil ich gut verdient hatte und war bereits in der Konzeption involviert. Das waren schwierige Zeiten, denn wenn man 25 Jahre auf der Bank gearbeitet hat, ist man Banker mit Leib und Seele. Da war ich 42. Zu diesem Zeitpunkt wurde die Putzfrauenagentur immer grösser, es waren schon mehrere Agenturen in Franchise angeschlossen, die man betreuen musste. Und so kam es zum Entscheid, dass mein Lebenspartner die Betreuung der Franchise-Partner übernahm und ich seine Agentur neu als Geschäftsführerin betreute.

 

Die Putzfrauenagentur war damals schon eine AG?

Nein, damals noch eine GmbH und drei Jahre alt. Man hat gesehen, dass es funktioniert, aber man hat nicht geahnt, was für ein Potenzial da noch dahinter steckt. Der Gang in die Selbstständigkeit machte mir am Anfang aber auch ein wenig Angst. Das hat mich lange bis in meine Träume verfolgt und beschäftigt.

 

Wie haben Sie das abgelegt?

Nicht daran gedacht. Wegdenken, positiv denken. Ich wäre nicht eingestiegen, wenn ich nicht an die Firma geglaubt hätte. Ich bin aber auch ein Mensch, der wenn es erforderlich wird, mit weniger Geld leben kann. Vorraussetzung dafür ist für mich ein Umfeld zu haben das mich glücklich macht und eine Arbeit wo ich etwas bewirken kann. Diese Gewissheit zu haben, dass man selber die Ansprüche runterfahren kann, wenn es erforderlich ist, gibt einem mehr Lockerheit. Mittlerweile bin ich seit sieben Jahren in der Putzfrauenagentur AG. Seit drei Jahren teilen wir uns die Führung - ich bin die operative Führung und betreue alle 15 Agenturen in der Schweiz und mein Partner Adrian Gsell ist für die strategische Führung verantwortlich.

 

Was ist das Business Model der Putzfrauenagentur?

Sorgsam ausgewähltes Personal für den B2C Markt. Unsere intern geschulten Aussendienstpersonen besuchen den Privatkunden in seinem Haus oder Wohnung. Sie erklären ihnen unser Konzept und gehen mit ihnen durch jeden Raum, nehmen detailliert auf, was dem Kunden wichtig ist, gehen auf heikle Punkte ein – zum Beispiel Räume oder Möbel, die wir nicht berühren dürfen und beraten sie wenn nötig. Wenn der Kunde zusagt, wird die passende Reinigungskraft zugeteilt. Der Erfolg steht und fällt mit der Fähigkeit, nicht nur eine gute Raumpflegerin zu suchen, sondern auch die richtigen Menschen zusammenzubringen. Wir nehmen uns viel Zeit bei der Rekrutierung der Mitarbeiterinnen und der genauen Analyse der Kundenbedürfnisse. Wir versuchen bei jeder Raumpflegerin zu erkennen was für ein Typ Mensch sie ist und was sie besonders gut kann und was weniger gut. Das ist zentral. Denn die Zusammenarbeit setzt Vertrauen voraus – und zwar auf beiden Seiten. Wir sind organisatorisch gesprochen das Mutterhaus, der Franchisegeber. Wir haben im Moment 15 Agenturen, davon sind 11 Franchise-Agenturen. Insgesamt managen wir 1200 Personen in der ganzen Schweiz.

 

Das ist ein ganz schön grosser Job!

Ja, ist es. Aber auch bei den eigenen Agenturen (Tochtergesellschaften der AG) hat es eine Agenturleiterin vor Ort die wiederum von mir betreut und geführt wird. Im Management (Agenturleitung) haben wir übrigens nur ein Drittel Männer, bei den Raumpflegerinnen sind es zu 100% Frauen – die Kunden wünschen das so! Selbst unsere homosexuellen Kunden möchten keinen Mann sondern eine Frau für die Reinigung im Privathaushalt.

 

Können Sie nach zehn Jahren das Erfolgskonzept benennen? Was macht Ihren Erfolg aus?

Weil wir uns permanent Gedanken machen in welche Richtung es geht und wie wir die Agenturen entlasten können. Was müssen wir wo investieren, damit interne Abläufe einfacher oder effizienter funktionieren. Man kommt als Unternehmer immer wieder an einen Punkt, wo man spürt, dass man jetzt wieder etwas verändern muss. Ich hatte vor 5 Jahren die Idee mit unseren Aussendiensten. Das nicht mehr der Agenturleiter selber nach draussen zu den Kunden geht, sondern der Aussendienst. Als ich das zum ersten Mal an unserem Quartalsmeeting den versammelten Agenturleitern vorstellte, glaubte niemand, dass so etwas funktioniert. Alle hatten das Gefühl, man verliere zu viele Informationen, wenn man nicht selber beim Kunden vor Ort ist. Die Zusammenführung der passenden Raumpflegerin zum Kunde könne nicht funktionieren. Ich war als einzige anderer Meinung und habe es an meiner eigenen Agentur mit Erfolg ausprobiert. Es ist aber entscheidend, die richtigen Leute für den Aussendienst zu rekrutieren, gut zu schulen und die
passenden Hilfsmittel zur Verfügung zu stellen. Es hat perfekt funktioniert und war ein wichtiger Schritt weiter wachsen zu können. In der Zwischenzeit haben wir ca. 50 Aussendienstlerinnen in der ganzen Schweiz.

 

Und ist Wachstum weiterhin Ihr unternehmerisches Ziel?

Ein permanentes Wachstum sollte das Ziel von jeder Unternehmung sein. Allerdings legen wir sehr grossen Wert auf ein qualitatives und nicht nur quantitatives Wachstum. Unser primäres Ziel besteht darin, unsere Führungsposition weiter auszubauen.

 

Weiterführende Informationen: www.putzfrau.ch

 

Text: Sandra-Stella Triebl

Bilder: S.Credits

 

pdfLadies-Drive_03_12_2013.pdf126.81 KB

 

 

 

 

 

 

Google Reviews
4.7

Based on 912 Reviews

Profilbild von Simon Zeiser
in the last week
Der Einsatz alle 14 Tage entlastet mich enorm. Frau Stojkovic ist pünktlich, zuverlässig und sie putzt sehr sauber.
Ruth Meier
Profilbild von Simon Zeiser
in the last week
Lovely friendly lady cleaning our house, working very hard.
Olga Gericke
Profilbild von Simon Zeiser
in the last week
Gute Struktur, klare Kommunikation, transparente Leistung. Es ist DIE Lösung für die jahrelang währende Putz-Diskussion.
Yvonne Heertsch
Profilbild von Simon Zeiser
in the last week
Die Anmeldung im Portal ging sehr gut. Die Vermittlung einer Putzfrau erfolgte kurzfristig und problemlos.
Ute Raettig
Profilbild von Simon Zeiser
in the last week
Sehr angenehme Person, freundlich, sauber, pünktlich, Bügelt die Wäsche sehr gut.
Sonja Rossier
Profilbild von Simon Zeiser
2 weeks ago
We are very happy with the performance! The quality and reliability is excellent.
rafaelwohlgemuth
Profilbild von Simon Zeiser
3 weeks ago
Very nice and manageable hotel complex. The hotel was far from fully booked. We could go to an a la carte restaurant at any time without a reservation and always got a table. Food impeccable. The service is very good.
Elvir Hujdur
Profilbild von Simon Zeiser
a month ago
I am very happy with Valentina. She is very friendly, reliable and cleans very thoroughly, just as you like it to be. Great, finally a really good cleaning aid!
Verena Ottischnig
Profilbild von Simon Zeiser
a month ago
Our angel does household chores very carefully and conscientiously. She has a very friendly nature - we are very happy
Evelyne Salie
Profilbild von Simon Zeiser
a month ago
I have had a cleaning fairy from her for 1 month Company cleaning agency found. I'm very satisfied. The cleaning fee is punctual, reliable, friendly and does a very good cleaning.
Ursula Abegg-Kohler
Profilbild von Simon Zeiser
a month ago
We are very happy with the cleaning of our house. The quality, performance and punctuality are very good. Our cleaning lady is very pleasant, friendly and trustworthy. We can recommend this company with a clear conscience.
Roland Bachmann
Profilbild von Simon Zeiser
a month ago
Very well organized operation, clean cleaning, completely satisfied!
Daniela Siber
Profilbild von Simon Zeiser
a month ago
Very professionally planned down to the smallest detail, nothing to complain about.
Daniel Ehrsam
Profilbild von Simon Zeiser
2 months ago
Mega organized. They explain everything about work. Very good and flexible job opportunity.
Monica Dupont
Profilbild von Simon Zeiser
2 months ago
Professional service, good information and our "pearl" Ms. Mehdi does everything to our absolute satisfaction.
Claudia Haueter
Profilbild von Simon Zeiser
2 months ago
Our cleaning lady Tiziana is great and professional! We are very satisfied and can highly recommend the cleaning agency. Thanks!
Susanne Hostettler-Birrer
Profilbild von Simon Zeiser
2 months ago
Works exactly and the contact is very friendly.
sara mühlemann
Profilbild von Simon Zeiser
2 months ago
Excellent service, with superb employees.
Mark Jones
Profilbild von Simon Zeiser
3 months ago
I am always very satisfied with the cleaning agency. My special requests were always met. The employee responsible for me was punctual, meticulous and independently saw what was additionally necessary. I managed it independently and to my complete satisfaction. I recommend the cleaning agency Glattal with a clear conscience.
Pia Strucker
Profilbild von Simon Zeiser
3 months ago
I am very satisfied with my cleaning lady Saido Abti. She is very friendly, pleasant and is compared to. Open to improvements and tries very hard. Simply great. I am also satisfied with the administration. I find the cleaning academy convincing and very exemplary, so that the cleaning ladies are properly trained and gain self-confidence. Keep it up!
Dominique Antoinette Marti
Profilbild von Simon Zeiser
3 months ago
We have been extremely satisfied customers of the cleaning agency Schmid GmbH for around 15 years! During this long time there was also a change in our "cleaning fairy". The quality of the service remained consistently good over the entire period. We can recommend the company without reservation.
Walter Hohl
Profilbild von Simon Zeiser
4 months ago
Very reliable service with absolute top quality. From the booking to the first conversation and now the bi-weekly cleaning, everything runs smoothly and with minimal effort for me. I can only recommend.
Andreas Eberhard
Profilbild von Simon Zeiser
5 months ago
Excellent experience.
Miguemon Miguemon
Profilbild von Simon Zeiser
5 months ago
I am very satisfied with my cleaning lady and with Putzfrauenagentur work. The whole process is very well organised. Highly recommend.
Tatiana Panferova
Profilbild von Simon Zeiser
6 months ago
Very helpful, courteous and friendly team. Best quality at very fair prices. Can only be recommended.
Anjulie Byland
Profilbild von Simon Zeiser
6 months ago
Very well organized company, very nice and capable cleaning lady.
Anita Eschler
Profilbild von Simon Zeiser
7 months ago
The terms and conditions are unfortunately very questionable. The complicated break regulations also raise questions: are the breaks actually paid to the cleaning ladies? As a customer, I have to pay it. Why am I still a customer there at all? Because I've been assigned a very, very good cleaning lady. The pearl gets 5 stars, the agency see above PS: why is the managing director of Bern, Ms. Siegenthaler, posting here ???
Christiane Bracher
Profilbild von Simon Zeiser
7 months ago
I am very satisfied with the service. The cleaning fairy assigned to me is punctual, trustworthy and does her job thoroughly. A big praise. Communication with the agency is also very pleasant.
Marco Baldi
Profilbild von Simon Zeiser
7 months ago
Very satisfied since the beginning. I can only recommend. Thanks for the great service.
Nicolas Regenscheit
Profilbild von Simon Zeiser
8 months ago
simply the best...a service that we no longer want to do without. The cleaning lady is always on time, does her job reliably and carefully. I can only recommend.
Oliver Heinrich
Profilbild von Simon Zeiser
8 months ago
Very reliable handling of all formalities. It is communicated well and clearly, the cleaning order is recorded and charged. Then it starts ... and we have found a "pearl" that comes regularly. Excellent!
Christfried Böhm
Profilbild von Simon Zeiser
8 months ago
Everything was always perfectly cleaned. The attention to detail was evident in various small things, like in a good hotel. I can only recommend.
Peter Bollmann
Profilbild von Simon Zeiser
8 months ago
I am absolutely satisfied with the cleaning agency and can only warmly recommend it. Professional and always friendly, just as it should be.
JAMANIAKA
Profilbild von Simon Zeiser
8 months ago
Very professional, very diligent, and very reliable - recommend!
Kyra Bachmakova
Profilbild von Simon Zeiser
8 months ago
Professional reception of the order (cleaning, ironing) and clarification of specific requests. Prompt placement of a new employee after a termination. Minimal administrative effort for the customer.
Gabriel Benz
Profilbild von Simon Zeiser
9 months ago
My experience with this company has far surpassed any other service that I've worked with in Zurich. Very professional, pay attention to detail, willing to work with you. I feel confident working with them.
Jenny Mesrie
Profilbild von Simon Zeiser
9 months ago
I am very satisfied with the service from Putzfrau.ch. I signed up for their services about three months ago and so far I can tell that this company has met my needs. The cleaning lady assigned to me is well trained, discreet and respectful. She is always on time and focuses on work without the distraction. The prices are also fair and the working method is really safe and convenient for the customer. I would recommend this company to anyone looking for a stress-free cleaning lady
Gloria Gonzalez
Profilbild von Simon Zeiser
10 months ago
Very well organized in terms of organization, good cleaning work, quick response to inquiries. I can recommend it with a clear conscience.
Albers Concepts
Profilbild von Simon Zeiser
10 months ago
We have had our house cleaned by the cleaning agency Kehl GmbH for almost 10 years and are very satisfied with it. And if something does go wrong, there is always a way to resolve the problem in a friendly and professional manner. We can recommend the cleaning agency at any time.
Silvio Ponzett
Profilbild von Simon Zeiser
10 months ago
We use the services of an employee of the cleaning agency Kehl GmbH once a week and are very satisfied. She is always on time, cleans our two bathrooms, vacuums and mops all floors in the apartment and, last but not least, wipes the dust. The price performance ratio is very good. We hope that she will remain loyal to us for a long time.
Guido Boehme
Profilbild von Simon Zeiser
10 months ago
I have been using Putzfrauenagentur for the last 5 years and I highly recommend them: for their clear contract, responsiveness and their cleaning persons being efficient and trustworthy. For the first session, one manager from the firm and the designated cleaner are present. You go together through the apartment and decide what you want to be done. This is all written down in a form that all 3 parties will have at the end. I found this a great practice. Everyone is on the same page with expectations. There is also a contract signed including the key. When the cleaning person goes in vacation they offer someone else for replacement. Anytime, I wanted to change the hour or add a new cleaning session they tried to accomodate and proposed solutions.
Loredana Vamanu
Profilbild von Simon Zeiser
10 months ago
excellent service! Thank you
Christine Kyburz
Profilbild von Simon Zeiser
10 months ago
We have been customers of the cleaning agency for several years now and can only recommend the service. So far, without exception, all missions have always been well planned and carried out and a substitute has always been communicated in good time during holidays. Our cleaning lady has always been 100% reliable and absolutely trustworthy and has always done her work on time and very satisfactorily.
Christian Scholz
Profilbild von Simon Zeiser
10 months ago
I have been a satisfied customer for years. If only everything in life would work so simply, in a friendly and professional manner ...! ;-) Highly recommended.
G B
Profilbild von Simon Zeiser
10 months ago
Very satisfied
Katja Aeschlimann
Profilbild von Simon Zeiser
10 months ago
I've been a customer for several years and have had very positive experiences. The employees are very reliable and the administration takes care of replacements in the event of changes. I think it is very good that it is precisely agreed what needs to be cleaned every time and what occasionally. In my case, the cleaning fairy comes every 2 weeks. The kitchen, bathroom and floors are always cleaned. The microwave, the rack in the kitchen and other things only occasionally, alternately. So there are always the same number of hours per assignment and I know the costs. I really appreciate this service.
paul huwiler
Profilbild von Simon Zeiser
10 months ago
Very efficient and professional cleaning lady
Alberto D'Amico
Profilbild von Simon Zeiser
10 months ago
I am very happy with the services of this company. Very easy to deal with in my opinion super well organized.
Claudia Ritschard
Profilbild von Simon Zeiser
10 months ago
We’ve had several employees clean our apartment and they all did (and still do) a great job. Customer service is quick to respond, helpful and very friendly.
Roman Schaub
Profilbild von Simon Zeiser
10 months ago
Just a super professional service and company. If my usual cleaner is away they have a replacement set up automatically. I've been a customer for 8 years and will continue for a long long time. Highly recommended.
Luke Bragg
Profilbild von Simon Zeiser
10 months ago
Parfait and excellent quality!! I can them recommend!
Igor Golovakin
Profilbild von Simon Zeiser
10 months ago
Since 2016 my apartment has been cleaned by employees of the cleaning agency and this always to my complete satisfaction. Many Thanks. I can happily recommend the company.
Guss
Profilbild von Simon Zeiser
10 months ago
Great price/value, professional and responsive service.
Sven Mangold
Profilbild von Simon Zeiser
10 months ago
For some time now I have been able to enjoy regular cleaning from cleaning agency Glattal GmbH. We are very satisfied with our cleaning staff, who are very thorough, but also spontaneously decide what is necessary. The agency itself is reliable and quick if you have a concern or question. We would recommend this again and again.
Zdara Posch
Profilbild von Simon Zeiser
10 months ago
Very reliable and trusted service provided
Gerhard Steinrücken
Profilbild von Simon Zeiser
10 months ago
After some difficulties with staff at the beginning (reliability) we got now an excellent reliable help.
Volkmar Puempin
Profilbild von Simon Zeiser
10 months ago
The cleaning fairy assigned to us is always very friendly. She does the cleaning to our complete satisfaction. Price / performance is good. You don't have to worry about anything anymore, everything is organized by the company and communicated transparently. We can highly recommend the cleaning agency Grossraum Winterthur GmbH, as well as our dear cleaning fairy. A real asset for us.
Jörg Sameli
Profilbild von Simon Zeiser
10 months ago
Very good and professional company. Friendly and fair customer contact. Look good to your employees! So far I have only had good experiences. My cleaning fairy comes reliably and does her work flawlessly to our complete satisfaction. Many thanks to Ms. Schmid and her team!
Simi s Welt
Profilbild von Simon Zeiser
2 years ago
MARION Wedding
Profilbild von Simon Zeiser
3 years ago
Company of liars, i cancelled the contract as they never managed to clean properly within reasonable amount of hours. Watch out that you can only cancel the contract after 3 months even if you are not happy with the service and trial cleaning they don't allow you to have. Very disappointed and don't recommend to anyone.
Lis Wendel
Profilbild von Simon Zeiser
3 years ago
Arrogant and unprofessional. I required a check out cleaning and it took 2 weeks to finally get the person coming to see the flat after few cancellations at the last moment. And when she finally came all the questions were about agreeing to get a long term contract with them for the next flat. After i said that i'm not interested in long term cleaning, Manuela promised to make me an offer in 1-2 days and left. However no offer arrived from her and when i chased for a feedback she said that all their cleaning teams are not available at the date of cleaning and long after that. I didnt understand why i had to wait 2 weeks for her visit if she knew that they will not be able to clean. Ridiculous and unprofessional.
Anna Batistini
Profilbild von Simon Zeiser
3 years ago
The putzfrau.ch company is warmly recommended from advice at the beginning, responding to needs, communication and effective cleaning. Thank you for the great cooperation.
Rene Stöhr
Prev
Print
Email
MOD_MHPICONS_BOOKMARK_TITLE